Cara Permohonan Rumah Penjawat Awam Negeri Melaka
1. Menggunakan Borang Permohonan Kos Rendah yang boleh didapati dengan PERCUMA di :-
- Kaunter Lembaga Perumahan Melaka, Aras 10, Menara MITC, Jalan Konvensyen, Ayer Keroh, Melaka ATAU;
- Kaunter Lembaga Perumahan Melaka, Bangunan UTC, Tingkat 5, Jalan Hang Tuah, Melaka
2. Borang yang telah lengkap diisi hendaklah dilampirkan bersama dokumen-dokumen seperti yang berikut :-
- 1 Keping Gambar berukuran passport.
- 1 Salinan Kad Pengenalan Pemohon.
- 1 Salinan Kad Pengenalan Suami Atau Isteri.
- 1 Salinan Sijil Nikah Atau Surat Pendaftaran Perkahwinan (Jika Berkenaan).
- 1 Salinan Sijil Cerai Atau Sijil Kematian (Jika Berkenaan).
- 1 Salinan Slip Gaji (TERKINI) Atau Surat Akuan Pendapatan (suami & isteri) – Disahkan benar oleh Majikan / JKKK